Digital transformation i SKAT - del 2

Oktober
2016

I september 2015 lancerede SKAT de første digitale services, som specifikt er udviklet til mobilen. Omtrent samtidig præsenterede vi løsningerne på en Morgenbooster sammen med SKAT’s underdirektør, Richard Hanlov.

Richard fortalte dengang om ambitionen om at skabe gode mobile løsninger, og samtidig implementere en innovationsmetode, der ville kunne reducere udviklingstiden fra 3 år til 6 måneder og øge værdiskabelsen for kunderne.

Siden sidste efterår er der udviklet 19 digitale services, der er gjort tilgængelige via SKAT’s app. Og næsten 200 medarbejdere i SKAT er blevet trænet i den anvendte innovationsmetode, der tager afsæt i design tænkning frem for kravspecificering.

På denne Morgenbooster fulgte vi op på initiativerne i SKAT, da Bo Steinicke, projektleder i SKAT, og Mikkel Jespersen, partner i 1508, gjorde status og delte ud af erfaringerne fra et år i den digitale centrifuge i SKAT.

Se Morgenboosteren og få indblik i, hvordan initiativet har påvirket både arbejdsform, projektmodel og mindset i SKAT.   

Speaker

Mikkel Jespersen

Chief Client Officer, Partner & co-founder

Speaker

Bo Steinicke

Projektleder hos SKAT